Galerie foto

Galerie foto

FIAT 850 SPECIAL


FIAT-ul  850  SPECIAL  prezentat aici este rezultatul unei intimplari fericite care mi-a scos in cale in anul 2007 un exemplar pastrat intr-o stare foarte buna si care in plus avea culoarea originala acel albastru marin inchis care ne place mult la Fiat. Am intilnit masina intr-o parcare Bricostore si am pus un bilet in geam. Desi FIAT-ul 850 nu m-a atras in mod deosebit niciodata, modelul SPECIAL mi-a placut totusi mai mult datorita modificarilor mecanicii Sport de 47 cai putere cat si adoptarii rotilor mai late si pe 13, a frinelor pe disc fata si chiar a ornamentelor suplimentare ca volanul sport sau masca deosebita. Stiam ca un astfel de exemplar este foarte rar in ROMANIA pentru ca nu s-au importat oficial, spre deosebire de fiat-ul 850 normal sau super. A-l gasi intr-o stare originala, cu toate dotarile din fabrica si fara modificari m-au facut sa ma hotarasc a-l achizitiona.

M-a impresionat placut faptul ca era inca in posesia primului proprietar, fiind cumparata de acesta direct din Elvetia si pastrata in garaj. Am primit de altfel odata cu masina si factura originala de livrare de la FIAT ELVETIA.

Datorita faptului ca proprietarul se pricepea bine la intretinerea masinii si tinea la ea masina avea in marea majoritate vopseaua originala, la fel si motorul nu fusese inca refacut.

Am luat hotararea reparatiei generale a intregii masini. Pe de o parte a fost reparata caroseria in citeva locuri unde erau probleme minore apoi a intrat  la vopsire integrala la cabina, dupa ce am identificat codul de culoare original.

Pe parte mecanica am dorit de asemenea sa fie verificat si reparat la nou absolut totul. A fost refacut motorul integral prin alezare si inlocuirea setului de pistoane, segmenti si bolturi, la cota de reparatie. Toate canalale blocului  au fost atent curatate si eliminate eventualele depuneri. Totodata a fost inlocuita distributia, adica lantul dublu si ambele pinioane. Am masurat arborele cotit si am inlocuit toti cuzinetii. A fost schimbat setul complet de garnituri si semeringuri. Am pus pompa de apa noua, de asemenea pompa de benzina si am revizuit complet carburatorul dublu corp cu un set de reparatie. Chiar si toba de evacuare a fost inlocuita cu una noua tot sport, 4 in 1, si astfel am putut sa ma bucur de sunetul special de odinioara a motorului sport.

Stim cu totii ca este atunci cind refacem mecanica nu ne simtim bine daca ramin sisteme nereparate sau doar cirpite. De aceea am refacut integral si sistemul de frinare inlocuind piesele importante ca: pompa centrala, racorduri de cauciuc, cilindri de frina. Toate piesele au fost verificate, curatate, revizuite.

La directie am inlocuit semicaseta, am revizuit complet caseta, am schimbat capetele de bara. Fuzetele au beneficiat de pivoti cu setul de reparatie complet eliminind astfel toate jocurile.

Nici suspensia nu a fost neglijata. Arcul transversal a fost demontat, refacuta sageata originala, sablat, vopsit, uns. Am inlocuit amortizoarele si suspensia a revenit la normal ca in tineretea masinii.