Galerie foto

Galerie foto

Fiat 500 L


Fiatul 500 din anii '60-'70, a fost o masina foarte populara, cunoscuta prin calitatile ei de a fi foarte mica, sub 3 metrii, economica si cu o caroserie ce atragea multa simpatie. In acei ani in Romania existau foarte putine exemplare deoarece nu a fost importata oficial, cum au fost Fiat-urile 600 si 850. Totusi pe strazile Bucurestiului circulau citeva 500-uri aduse singular de afara sau ramase de la turisti ce veneau pe litoral. In Bucuresti vedeam prin centru Fiat-ul 500 L albastru al multiplului campion de automobilism Eugen Ionecsu Cristea, care ne incinta.

Am pornit acest proiect drag in 2013 cind am gasit in Italia un 500 rosu care, sub un aspect mai putin atragator avea o tabla buna.

Prima etapa in drumul complex al restaurarii il consideram incercarea de a porni masina daca e posibil. In cazul nostru am reusit cu o baterie noua, un set de platine, benzina si ceva rabdare. Surpriza placuta a fost sa gasim o mecanica in stare normala fara zgomote suspecte. Am efectuat cu aceasta ocazie si un control amanuntit pe elevator notindu-ne toate aspectele necesare ulterior. Am gasit asa cum ne asteptam, slabiciunile specifice acestui model si anume corodarea colturilor aripilor fata si spate in partea anterioara si posterioara. De asemenea zona suportului de baterie se corodeaza impreuna cu partea de jos a compartimentului partbagaj.

A rezultat concluzia ca pentru o reparatie de calitate este necesara o sablare completa a caroseriei. Am procedat  la demontarea partii mecanice si a componentelor caroseriei detasabile, aceasta raminind complet goala. Dupa sablare au mai aparut citeva zone ce necesitau reparatii, dar spre norocul nostru podelele erau bune la fel ca si contraaripile, pragurile si contrapragurile. Pentru a realiza o reparatie de calitate am hotarit inlocuirea mai multor repere si anume: aripi fata, masca fata, parte inferioara compartiment portbagaj cu suport baterie si coltarele aripilor cu piese noi aduse la comanda.

Dupa etapa sablarii si a inlocuirii pieselor noi a urmat pregatirea tablei cu grund epoxidic pentru protectie. Apoi  am montat caroseria pe un suport special confectionat care permite pe de o parte accesul la partea de dedesubt mult mai facil, fiind inalt de circa 1  m, iar pe de alta parte face posibila rotirea in jurul axei longitudinale permitind  lucrul nestingherit la podea. A urmat acoperirea podelei cu un strat de antifon in grosimea si granulatia originala.

Pentru vopsitorie am ales sa folosim materiale de calitate(Kent) si vopsea Standox ,nelasind nevopsite nici podeaua sau compartimentele interioare. Gasirea retetei culorii originale nu este intotdeauna usoara si a fost nevoie de mai multe cautari decit ne asteptam si de o serie de probe ,pina am fost cu adevarat multumiti.

Dupa uscarea suficienta a urmat partea cea mai frumoasa si anume inceputul montajului cu piese noi.Puntile cu care am inceput,erau deja montate si verificate astfel incit am ajuns la etapa asezarii caroseriei pe roti(momentan unele de manevra in asteptarea anvelopelor noi comandate).