CUM RESTAURAM


Pentru restaurarea unui model FIAT istoric incepem cu analizarea partilor bune precum si a partilor slabe sau chiar lipsa a masinii. Se efectueaza o demontare sistematica, cu inventarierea componentelor, apoi se incepe refacerea caroseriei. Optam pentru folosirea elementelor din tabla originale pe care le avem sau inca le mai gasim la comanda si in majoritatea cazurilor efectuam o sablare a structurii pentru a depista toate problemele.

Dupa terminarea repararii caroseriei, are loc o protejarea tablei cu grunduri antioxidante, apoi se trece la efectuarea etapelor de vopsire integrala cu materiale de cea mai buna calitate. In tot acest timp se avanseaza in paralel cu refacerea partii mecanice.

Noi credem ca micul secret in obtinerea unui bun renume in activitatea de restaurare a unei masini istorice este aducerea si a partii mecanice la parametri initiali, altfel vom avea o masina frumoasa sau foarte frumoasa care functioneaza defectuos sau deloc. Se intimpla des sa se traiasca un sentiment de nemultumire sau de frustrare de colectionarul care nu poate sa se bucure in intregime de masina lui istorica aceasta nepornind sau functionind neregulat , scotind fum si avind jocuri mecanice.

Verificarea integrala si refacerea sistemelor de directie, frinare, suspensie, electric, motor, cutie de viteze, transmisie, capitonaj si tapiterie, cere asa cum e de asteptat cel putin dublarea volumului de munca al restauratorului. Acesta este motivul pentru care multe masini se restaureaza doar la caroserie, lucru de inteles datorita costurilor mai ridicate ce rezulta la restaurarea integrala.